TAKK for innsatsen!
Hei alle endurovenner!
Da er årets Vintersliter historie. Hvilken dag dette ble! Nok en gang kom arrangørklubben i mål med bena godt plantet på bakken. Etter flere uker med forberedelser så den siste uka før løpet ut til å ruinere hele arrangementet på grunn av svært ustabilt vær; regn, snø, masse varmegrader og tining ute i skogen. Heldigvis spilte værgudene med oss de to siste døgnene med kuldegrader, og vi kunne slippe ned skuldrene og dermed tilby deltakerne fine løyper. Litt jobbing ble det for deltakerne i snøen, eller skal vi kalle det slush, men det var bare smil og lutter glede, og selvsagt var det mange som var skikkelig slitne ved målgang. Smilet og entusiasmen var allikevel der.
Som arrangementsansvarlig vil jeg rette en STOR TAKK til alle våre funksjonærer som virkelig har jobbet iherdig med løypeforberedelsen og gjort dette mulig. På løpsdagen stilte flere av roadracingfolket opp og bidro sammen med den faste gjengen fra offroadgruppa til at dette nok en gang ble kjempesuksess. Juryrapporter og stevnerapporten var veldig god lesing. Bare positiv omtale, og spesielt funksjonærene får svært god omtale.
Arrangørklubben vil berømme alle deltakerne for sin entusiasme, men en liten påminnelse vil vi allikevel gjerne komme med; VÆR SÅ VENNLIG å meld dere på i rett tid så slipper arrangørklubbene å lure på om dette skal bli noe av. Det blir hele tiden stilt krav til arrangørene, og det kommer kritiske kommentarer om det aller meste, men arrangørklubbene må også få stille noen krav. Det håper jeg alle forstår, enten det er de som satser på topp og elite eller alle de som som satser på dette som breddeidrett med mosjon og glede.
Til deltakerne denne helgen vil vi berømme dere for at nesten alle hadde betalt i MITA, noe som gjør innsjekk enklere for sekretariatet. Noe som en del må merke seg er at dere også MÅ registrere kjøretøy (les; MC) og transponder på dere personlige profil i MITA. Da dette er i orden vil arrangørene kunne bruke MITA-systemet slik det faktisk er ment å brukes. Nemlig å registrere innsjekk og teknisk kontroll direkte i systemet. Dette er faktisk veldig enkelt, men alle forutsetningene MÅ VÆRE PÅ PLASS. Denne gangen var det ikke mange som manglet, men det var noen. Selvsagt ser vi at det er noen som har nye sykler og dermed ikke har fått ordnet sitt KJØRETØYBEVIS, men dette er SMCK som den første arrangøren i sesongen vant til, og det takler vi. Til informasjon er alle kjøretøybevisene håndtert og overført NMF allerede mandag 25/2-2019, så dersom det tar tid er det ikke SMCK som er årsaken.
Igjen, TUSEN TAKK for en hyggelig dag sammen med dere; deltakere og funksjonærer. Dere er helt fantastiske! Dette var faktisk veldig gøy!
Styret Solør MCK v/ arrangementsansvarlig – Roy Øwre