Hjelp Sturla B. Fagerhaug til videre satsing i MotoGP sirkuset!
NMF har spyttet inn endel kroner for og hjelpe han, men det mangler fortsatt endel.
Innsamlingen går direkte til Sturla gjenom en konto som NMF har satt opp. Familien til Sturla synes dette var rette måten og gjøre dette på. Håper alle kan bidra litt og at vi kan få dette til.
Folk som bidrar vil selvfølgelig få signerte bilder. Det kan også på forespørsel diskuteres opplegg med paddock-pass og besøk hos Sturla.
Her er litt info om Sturla skrevet av mamma Guro.
Da er det 100 % bekreftet at Sturla skal kjøre resten av sesongen for det italiensk/indiske teamet WTR-Ten10 Racing. Nå er det full planlegging av reiser, og andre logistikk-ting. Sturla prøver også å få etablert sponsoravtaler, for selv om han har inngått en sinnsykt bra deal med teamet kommer det til å koste en del.
Det er veldig positivt at Sturla har fått denne comeback muligheten. Det at teamet valgte han, og ikke plukket en av de italienske og spanske førerne som står i kø var litt vanskelig å forstå for oss. De forklarer det med at Sturla har et veldig godt rykte i MotoGP paddocken. Han blir ansett som en fører med stort potensiale, men er selvfølgelig avhengig av riktige rammebetingelser for å utvikle talentet sitt. De fikk jo sett at Sturla kunne komme tilbake i god gammel form på rekordfart etter ikke å ha rørt en mc siden tidlig november i fjor, og utviklingen hans i de 4 løpene han har gjort innhopp er årsaken til at de har gitt han kontrakt for resten av året.
Sturla er på mange måter en “self-made” fører. Barneårene tilbragte han rundt racerbaner der han studerte sin far og andre. Hjemme i stua var det mye titting på MotoGP, og diverse videoer fra MotoGP. Det at han skulle ha motorsykkel var han klinkende klar på da han var 4 år. Da det ikke kom signaler fra foreldrene om at de syntes det var greit, tok han saken i egne hender. 10 000 flasker ble plukket og pantet, og da han var 6 kunne han cashe ut en liten KTM minicrosser. Men det var roadracing som var greia, og da han var 12 år fikk han dispensasjon fra aldersreglementet av NMF. Han viste snart talent, og kjørte like godt fortere enn faren sin det første året. Faren hadde dessuten dobbelt så stor sykkel. Han var også klar på at det var MotoGP serien som var målet, og omgivelsene humret diskre av det. Men nå har han jo vist at det var mulig å komme dit, så nå er håpet at Norge kan ha en fører i MotoGP sirkuset over tid. Naturlig utvikling for Sturla ville vært å fortsette i den nye Moto3 klassen til neste år. Et par år der vil naturlig lede til Moto2, og derfra er det jo bare en ting som gjelder!
Men første mål er å få fullført årets sesong på en god måte, og i parallell prøve å samle nok støtte sånn at underskuddet ikke blir så stort. I tillegg er det viktig å prøve å få på plass samarbeidspartnere for 2012 og videre.